۱۳۸۷ اسفند ۲۵, یکشنبه

خواب نوزاد - قسمت سوم


چند نکته:

- سعی کنید خو اب شب و چرت روزانه نوزاد کاملا از هم متمایز باشد یعنی در طول شب هنگامی که برای شیر دادن نوزاد بیدار می شوید، اتاق راهمچنان تاریک نگه دارید، از روشن کردن رایو و تلویزیون خودداری کنید. با نوزاد بازی نکنید و خلاصه هر کاری که باعث برانگیختن نوزاد و یا دورشدنش از حالت خواب شود باید متوقف شود. برعکس در طول روز نوزاد را در اتاق کاملا روشن بخوابانید، برایش آواز بخوانید و سعی کنید صداهای معمول درخانه به صورت طبیعی درجریان باشد. ساکت نگه داشتن بیش از حد خانه در طول روز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

- گاهی شنیده می شود که اگر نوزاد در طول روز نخوابد، خواب شبش بهتر و سنگین تر خواهد شد. در حالیکه در این شرایط نوزاد بسیار خسته می شود و خستگی بیش از حد مانع از این می شود که او خواب شبانه راحتی داشته باشد. بنابراین سعی کنید نوزاد برنامه چرت روزانه مرتبی داشته باشد.

- دقت کنید که در هنگام خواب، نوزاد لباس مناسبی برتن داشته باشد که او را گرم نگه دارد اما بیش از حد داغش نکند. توجه کنید که نوزاد فقط به یک لایه لباس بیشتر از بزرگسالان نیاز دارد. یعنی اگر شما در داخل خانه با یک لایه لباس احساس راحتی می کنید، لازم است که به نوزاد دو لایه لباس بپوشانید.

- نوزاد به هنگام خواب به کلاه احتیاج ندارد همینطور به پتو یا لحاف خیلی سنگین و ضخیم. اگر نوزاد سردش شود معمولا تا مشکلش برطرف نشود، بی قراری می کند. دست ها یا پاهای سرد نوزاد لزوما به معنی این نیست که او سردش است برای امتحان این مورد قسمت بالایی ران یا بازوی نوزاد را لمس کنید. برای تست گرم بودن پشت گردن نوزاد را لمس کنید، اگر عرق کرده باشد به این معنا است که نوزاد بیش از حد گرمش است و به لباس کمتری نیاز دارد.

پست بعدی حاوی نکات مهمی درباره ایمنی خواب نوزاد خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر