۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

لبو پلو


تا حالا فکر کردید که غذاهایی که هر روز می خوریم چه طور اختراع شدند و اولین بار به فکر کی رسیده که این مواد را با هم ترکیب کنه؟ خوب جواب های زیادی ممکن برای این سوال پیدا بشه اما برای من به تازگی دلیلی پیدا شده که مواد غذایی مختلفی را با هم به کار ببرم و غذاهای جدید اختراع کنم. و آن دلیل که گفتم این است که به تازگی تغذیه پسرم با غذاهای جامد را شروع کرده ام و مثل هر مادر دیگری تمام تلاشم را به کار می برم تا رژیم غذایی کامل و متنوعی برایش تدارک ببینم اما نکته جالب در این میان این است که گاهی وشاید کمی بیشتر از گاهی ترکیبات جدید و کمی عجیبی که در غذاهای او استفاده می کنم، آنقدر خوشمزه هستند که تصمیم می گیرم آنها را با کمی تغییر وارد برنامه غذایی خودمان کنم تا ما هم از این تنوع بی نصیب نمانیم. یکی از این غذاهای اختراعی خودم لبوپلو است که دستورش را در پایین ملاحظه می کنید. در آینده سایر اختراعاتم را هم برایتان خواهم نوشت.

مواد لازم(برای 2-3 نفر):

برنج 2 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
پیازمتوسط1 عدد
لبو متوسط 2 عدد
روغن 2 قاشق سوپخوری
زغفران به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:
  • لبو را قبلا(3-4 ساعت قبل) بپزید بعد پوست گرفته به صورت مکب های کوچک خرد کنید.
  • سینه مرغ را با یک عدد برگ بو و مقدار بسیار کمی آب بپزید به طوریکه آب به خوردش برود، سپس آنرا خرد یا ریش ریش کنید.
  • پیاز را خلال کرده با دو قاشق روغن کمی تفت دهید تا طلایی شود، سپس مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید به همراه نمک و فلفل.
  • بعد از 2-3 دقیقه لبو را به مخلوط اضافه کرده و 1-2 دقیقه دیگر تفت دهید. حالا مایه پلو آماده است.
  • برنج را که قبلا خیس کرده اید روی حرارت گذاشته و در زمان لازم آبکش نمایید بعد مایه لبو و برنج را به صورت لایه لایه به تناوب در قابلمه بریزید و بگذارید دم بکشد.
  • در هنگام کشیدن زعفران دم کرده را با آن مخلوط کنید.
نوش جان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر