۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

قنداق




از قدیم و ندیم، نوزادان رو قنداق می کردند و این کار را نمی دونم بر چه اساسی انجام می دادند یعنی منظورم اینه که آیا می دانستند که قنداق کردن چه نفعی برای بچه داره یا نه؟ تا اینکه از بیست سی سال پیش به این طرف که موج مدرنیته دامن قنداق رو هم گرفت و گفتند که این کار درستی نیست و موجب ناهنجاری در استخوان بندی نوزاد می شه و ... که البته در مواردی که قنداق بسیار محکم بسته شده باشد، به طوریکه امکان تکان خوردن وجود نداشته باشد این احتمال وجود دارد.

دلیل قنداق کردن بچه ها در قدیم هرچی که بوده، من نمی دونم اما باید بگم یکی از مزایای قنداق حس امنیتی است که به نوزاد می ده. برای نوزاد که مدت نه ماه را در رحم مادر گذرانده، ورود به این دنیای بی کران چالش بزرگیه که می تونه به راحتی اون رو بترسونه و باعث بی قراریش بشه. قنداق کردن بچه نه خیلی محکم به خصوص موقع خوابیدن، اون حس آشنای رحم مادر رو براش تداعی می کنه. بنابراین، تازه مادران شک نکنید که این روش بسیار خوبی برای آرام کردن بچه است به خصوص در دو ماه اول زندگی. برای قنداق کردن نوزاد روش های مختلفی وجود دارد. در عکس زیر یکی از این روش ها به سادگی نشان داده شده است. امیدوارم این پست برای شما و نوزادتان مفید باشد.




۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

Boom De Ya Da

در هر زبانی اصواتی به کاربرده می شوند که معنای به خصوصی ندارند ونقش پرکننده را دارند به ویژه در هنگام آواز خواندن ،... مثل لا لا لا یا ریم دام دارام،...در فارسی، در انگلیسی هم از این صوات به وفور وجود دارد یکی از آنها همین بوم دیا دا است. که اتفاقا آهنگ مخصوص دیسکاوری چنل هم هست. اگر شما هم مثل من به دنبال معنی این صوت فرهنگ لغات را زیرو رو کردید، بدونید که این آوا هیچ معنی نداره. اصل این آهنگ را برایتان می گذارم. امیدوارم لذت ببرید.0